top of page
scala-foodtheater-sfeerbeelden-20231106-amsterdam-025.jpg

Veelgestelde vragen 

1. Kan ik mijn gereserveerde tickets annuleren? 

Annuleren kan niet, maar als je ons uiterlijk om 12.00 uur op de dag van je bezoek een mail stuurt of ons belt, zetten we jouw reservering om in een digitaal tegoed t.w.v. de tickets. Hiermee kan je op een later moment alsnog een bezoek aan Scala brengen! 

Mocht je er pas na 12.00 uur op de dag van je bezoek achter komen dat je toch niet kan komen, bel ons dan vooral. Dan kijken we samen of er eventueel mogelijkheden zijn.

2. Moet ik een tafel reserveren als ik tickets voor de voorstellingen heb geboekt? 

Nee, als je tickets hebt geboekt voor de voorstellingen, reserveren wij automatisch een zitplek voor jou én je gezelschap in onze foodbar. 

3. Kan ik óók alleen een tafel reserveren in de foodbar zonder theater te bezoeken?

Zeker is dat mogelijk. Mits er plek is natuurlijk. In de regel kan je op woensdag, donderdag en zondag gewoon binnen komen lopen. Op vrijdag en zaterdag is het alleen mogelijk om een tafel in onze foodbar te reserveren in combinatie met tickets voor de voorstellingen.

4. Kan ik een losse voorstelling boeken?  

Inmiddels weten uit ervaring van onze gasten dat zij de beste beleving hebben met twee of meer voorstellingen per avond. Daarom kan je vooraf online alleen voor twee of meer voorstellingen reserveren. Kom je op de avond zelf binnen lopen? Dan is het mogelijk om één voorstelling te bezoeken, mits niet alle voorstellingen uitverkocht zijn. We kijken op dat moment met jou bij welke voorstelling je kan aansluiten. 

5. Is Scala toegankelijk voor mensen met een fysieke beperking? 

Ja, we hebben een rolstoel toegankelijk toilet en een drempelhulp. Daarnaast zijn de zaaltjes toegankelijk via een alternatieve route. Kom je in een rolstoel naar Scala of ben je slecht ter been? Neem van te voren contact met ons op, zodat we samen de meest ideale route voor de voorstellingen kunnen beslissen. 

6. Wanneer zijn jullie telefonisch bereikbaar? 

Maandag & dinsdag | 10.00 uur tot 18.00 uur 

Woensdag t/m zondag | 10.00 uur tot 21.00 uur 

7. Mag mijn hond mee naar Scala? 

Helaas, we kunnen tijdens de voorstellingen en in onze foodbar geen honden toe laten. Heb je een hulphond?  Neem dan per mail contact met ons op of bel +31(0)207793306 zodat we samen kunnen kijken wat er mogelijk is. 

8. Hoe kan ik betalen bij Scala?

In verband met de veiligheid van ons personeel kan je in Scala alleen pinnen. Dat kan met een pinpas of creditcard. 

9. Kan ik een Podium Cadeaukaart inleveren?

Helaas is Scala (nog) geen acceptant van de Podium Cadeaukaart. We geven wél zelf cadeaukaarten uit (verkrijgbaar voor elk budget, lees hier meer) en accepteren de Surprise Factory Cheque. 

10. Ik kom te laat voor mijn voorstelling. Wat nu?

Kom maar zo snel mogelijk naar Scala en dan bekijken we ter plekke of we nog ruimte hebben bij dezelfde voorstelling op een later tijdstip. Helaas is het niet mogelijk om de zaal binnen te gaan zodra de voorstelling begonnen is. 

11. Hoe kan ik het best naar Scala toe komen? 

​Het adres van Scala is Van Hallstraat 286, 1051 HM Amsterdam. Er zijn meerdere opties om naar Scala te komen: 

Trein: Ga naar Amsterdam Centraal. Stap vervolgens over op de bus of de OV-fiets (10 minuten fietsen).

Bus:Pak vanaf Amsterdam Centraal bus 21 richting Geuzenveld en stap uit bij halte Kostverlorenstraat. Loop vervolgens in minder dan één minuut naar Scala.

Auto: Er zijn parkeervakken voor de deur en in de omliggende straten waar je voor € 6,50 per uur je auto kwijt kunt. 

 

Parkeergarage: 

Er zijn verschillende ParkBee locaties in de  buurt. De dichtstbijzijnde kost €3,- per uur (Donker Curtiusstraat) en ligt onder onze foodbar. De capaciteit is beperkt, dus reserveer op tijd. Op 8 minuten lopen zit ParkBee Van Beuningenstraat (€4,20 per uur) en op 10 minuten lopen Q-Park Westergasfabriek €4,60 per uur).

bottom of page